Friday 17 April 2015

Pismo podpore

The national flag of Switzerland.
The national flag of Switzerland. (Photo credit: Wikipedia)
Že pred leti, sem napisal nekaj člankov v PISMA BRALCEV-DELO, proti izgradnji avtoceste na omenjeni trasi. Leta 1978 sem kot mladi rudarski inženir zaposlen v TRBOVELJSKEM PODJETJU RGD sodeloval na konferenci o podzemnih gradnjah v švicarskem BERNU. Mnenje švicarskih strokovnjakov glede izbire tras gradnje ceste po ravnicah je bilo izrazito odklonilno, še več, kdor bi zagovarjal takšno gradnjo bi bil obtožen za sabotažo, oz. spoznan za neprištevnega. Tako znajo Švicarji ohranjati svojo plodno zemljo, kar je posledica več desetletnih stradanj v 15., 16. in 17. stoletju.

Prav zato se tam gradijo ceste in železnice v predorih in galerijah (usekih), ter viaduktih, torej na način, da se čim manj ogroža okolje. V Švici sodelujejo pri gradnjah domači izvajalci s tujimi podizvajalci, tako je tudi moja nekdanja firma sodelovala skoraj 20 let pri omenjenih gradnjah. Vključujejo pa tudi okoliške obrtnike, kmete in nezaposlene, zato ni Švica zastonj uspešna država.

Nato sem kot glavni inšpektor za rudarstvo v RS nadaljeval delo do upokojitve. Za časa Drnovškove vlade smo rudarji uspeli v Zakon o rudarstvu vključiti tudi podzemna rudarska dela in tako vključiti rudarsko operativo v gradnjo AC, kjer je bilo zlasti preko Trojan veliko predorov. Kasneje je spolitizirana in pokvarjena politika omenjeni zakon žal razveljavila.

Gradnja AC na omenjeni trasi je škodljiva za okolje in kmetijstvo, saj uničuje še edina preostala rodovitna zemljišča, poplavna področja in talne vode, ter trajno poškoduje turistično privlačno krajino.

Glede na dejstvo, da bi naj bil priključek na AC nekje pri Malih Braslovčah, bi Zgornje-Savinjčani skrajšali svojo pot do AC le za cca 5-6 km, torej kdo je tu nor in farba narod.

Bojim se da je računica kje drugje, v zafurani energetski politiki, ko bo zaradi nerentabilnosti TEŠ-6, potrebno predčasno zapreti tako premogovnik kot tudi TEŠ, ali pa morda kdo celo razmišlja o transportu premoga iz Kopra v TEŠ PO CESTI, KAR JE ŠE BOLJ NORO.

V kolikor pa bi želelI kot Švicarji izvajati javna dela na najkrajši trasi, pa bi morala cesta potekati skozi predore in viadukte mimo Mozirja do Vranskega, to bi bila res lepa panoramska cesta, ki bi približala turizem ljudem, uničenje okolja pa bi bilo minimalno.

Nekaj podobnega je napravil Drnovšek z zasavsko traso AC. Žal pa je naša neuspešna politika uničila vsa za takšne gradnje usposobljena gradbena podjetja, tako, da bodo verjetno sedaj gradili tujci.

V kolikor bi obveljala sedaj predlagana trasa, bi imeli v kratkem tri nove ceste, in sicer, od Velenja do Šentruperta, od Velenja do Levca in od Velenja do Mozirja, tako pač kažejo prometni tokovi. Torej AC DRAGA KOT ŽAFRAN, pač v stilu lokalne, nepremišljene in do konca bedaste politike.


Lep pozdrav in SREČNO !

Matjaž Cerovac univ. dipl. ing. rud. in geot., Eur ing.
Upokojenec

1 comment:

baad said...

Švica. hahaha. Zakaj niste potem protestirali proti izgradnji hiš v rakovljah in braslovčah, te hiše so postavljene na super zemlji.
Še tole ste pozabili, v Švici imajo ogrevane pločnike mimogrede in od. nad 2000 eur.
Žalostno je da se ponašate z nekimi naslovi in samohvalami.
Zakaj je potem tako, če vsi veste vse. Bili ste šefi. In zdaj pišete tu.
To je nerazumljivo. res.