Wednesday 22 April 2015

Avtocesta po hmeljiščih je neumna. Obstajajo boljše variante trase.


Braslovče - 22. april 2015. Civilna iniciativa Braslovče je ob svetovnem dnevu zemlje organizirala protest proti odločitvi Vlade, ki je traso 3. razvojne osi med Velenjem in avtocesto A1 vrnila na slabo varianto F2-2. Na ta dan bi morali našemu “zelenemu planetu” izkazati spoštovanje in željo po tem, da ohranimo čim večji del zares zelenega. Potek hitre ceste na relaciji Velenje - Šentrupert je s tega stališča povsem neustrezen, saj obstajajo cenejše, krajše in celostno boljše možnosti.

Ta del trase ni le ekološko nesprejemljiv, temveč je sporen tudi iz prometne učinkovitosti, je ekonomsko potraten in ne povezuje Celja in Velenja. Na boljše variante med Velenjem in avtocesto A1 že od leta 2007 opozarja Civilna iniciativa Braslovče (CIB), čimer so doslej pritrdili minister za okolje in prostor, minister za kmetijstvo, predsednik Računskega sodišča, dekan in prodekanja Biotehniške fakultete, cestni in prostorski strokovnjaki, poslanci in drugi.

Od zadnje študije iz lanskega leta (PNZ, 2014), ko so strokovnjaki ponovno odsvetovali zahodno traso F2-2 so vse okoliščine ostale nepremenjene, Vlada pa se je marca vdala političnim pritiskom iz Velenja, ki v drugih občinah vsiljuje svoje kaprice, medtem ko je v njihovi občini potek tras F2-2 in F3b povsem enak . Z marčevskim dejanjem so razkrili razloge podpore F2-2: motiv ni navezati Gorenje, ker to zagotavljata obe trasi. Ali želijo na račun Braslovčanov in ostalih davkoplačevalcev reševati nasedle zemljiške špekulacije povezanih oseb ali pa je vmes kakšna druga sporna energetska investicija?

V CIB nasprotujejo izbiri trase F2-2, ker je ta trasa najdražja izmed možnih, saj s ceno 480 mio EUR za 14 km hitre najdražji odsek hitre ceste v Sloveniji. Med vsemi variantami uniči največ obdelovalne zemlje, saj velik del odseka F2-2 od Šentruperta do Velenja poteka preko najboljših kmetijskih zemljišč z obsežnim namakalnim sistemom. Priključevanje hitre ceste na avtocesto pri Šentrupertu je od Celja najbolj odmaknjena varianta, ki bi po nepotrebnem podaljševala pot med regijskima središčema in ne bi rešila prometa na relaciji Velenje - Celje za katero prometna študija PNZ 2014 ugotavlja, da bo tam ostal tudi če bi zgradili zahodno varianto trase.

Vse to je brez potrebe, saj med Velenjem in avtocesto A1 obstajajo bistveno cenejše, krajše, prometno učinkovitejše in za kmetijstvo ugodnejše variante trase, ki povezuje Velenje s hitro cesto na isti točki pred tovarno Gorenje. Trasa F3b na Podlog se izogne Ponikovskemu krasu in hiši znanega politika. Stroka, ki jo je umestila je ponosna nanjo.

Civilna iniciativa Braslovče meni, da je zdaj čas za pametno rešitev, ker EU ne sofinancira novih cestnih projektov, prijateljem iz Koroške pa sporoča, da je lahko hitro zgrajena samo cenovno ugodna varianta brez predorov.

Svetovni dan zemlje bo dobil svoj pomen, ko bodo okoljska in ekonomska dejstva imela prednost pred posameznimi lobističnimi skupinami in ko si vprašanja ali graditi cenejše, krajše in okolju sprejemljivejše variante, sploh ne bo potrebno več zastavljati.


Več informacij:

1. Študija PNZ iz leta 2013 in 2014, kjer priporočajo vzhodno varianto (Arja vas – Velenje) (http://cibraslovce.blogspot.com/2015/04/prometna-studija-2013.html)
2. Članek na Slovenskem kongresu o cestah in prometu, kjer Andrej Jan, Aleš Mlakar in Alojz Juvanc predlagajo traso F3b (http://cibraslovce.blogspot.com/2013/04/od-velenja-do-ac-a1-3-razvojna-os-proti.html)
3. Poziv Biotehniške fakultete, naj ne izberejo traso F2-2 (http://cibraslovce.blogspot.com/2015/04/biotehniska-fakulteta-podpira-stalisca.html)
4. Indici, da traso F2-2 zaradi špekulativnih nakupov zemljišč podpirajo osebe, ki so povezane z Mestno občino Velenje (https://www.dnevnik.si/1042474823/posel/novice/1042474823)

No comments: