Friday, 16 November 2007

Ugovor na predlagano varianto umestitve hitre ceste

CIVILNA INICIATIVA BRASLOVČE

Na osnovi ustanovitvenega zbora civilne iniciative občanov Občine Braslovče z dne 06. novembra 2006, ponovnega razširjenega sestanka odbora civilne iniciative z dne 14. novembra 2007 in po razgovoru z županom in obema podžupanoma občine Braslovče z dne 12. novembra 2007

VLAGAMO UGOVOR

na predlagano varianto umestitve hitre ceste na območje občine Braslovče.

1. Občani Občine Braslovče do sedaj nismo imeli nobene možnosti sodelovanja pri projektu, ki neposredno poseže v kvaliteto in usodo našega življenja.

2. Kvaliteta našega življenja bi bila v tem primeru trajno prizadeta v naslednjem:

- izguba rodovitne zemlje, ki predstavlja nenadomestljiv in neobnovljiv naravni vir, ki je dan samo enkrat. Grozi propad nekaj perspektivnih hmeljarskih kmetij in osiromašenje še več drugih kmetij.

- prej omenjeno je v nasprotju z vsemi državnimi usmeritvami v zvezi s posodabljanjem kmetijskih gospodarstev in sistemom ekološkega kmetovanja

- uničena bi bila podtalnica, saj je Savinjska dolina pomemben bazen talne vode

- uničena bi bila rodovitna zemlja na območju ceste zaradi izpušnih plinov, saj bi dnevno peljalo po njej preko 20.000 vozil

- uničen bi bil zrak s strupenimi (PbOx, NOx, SO2,CO in drugimi) dimnimi plini v Savinjski dolini, ki je dejansko kotlina, v kateri se bi akomulirali izpušni plini z zdravju škodljivimi primesmi in posledično velikimi zdravstvenimi težavami tu bivajočega prebivalstva

- močno se bi spremenila mikro klima (nastanek nižinskega ozona in nižinske tople grede, povečanje pojava megle)

- v vseh prej navedenih primerih niso bili okoljski vidiki niti minimalno upoštevani

- motenost zaradi hrupa v vseh naseljih ob predvideni trasi bi bila velika, saj so nekateri deli naselij neposredno ob predvideni trasi

- močno bi bila prizadeta čustva občanov. V nobenem primeru ne bi mogla cesta potekati dovolj daleč od pokopališča, saj jo omejuje naselja Preserje, na zahodni strani pa plinovod in naselje Braslovče. Ali si lahko predstavljate pogrebne obrede ob hrumenju tovornjakov?

3. Območje Občine Braslovče je bilo do sedaj na področju urejanja prostora močno prizadeto s cesto Ljubljana – Celje, avtocesto Ljubljana – Maribor, dvema plinovodoma, regionalno cesto Šentrupert – Letuš (Logarska dolina), da k temu ne prištejemo še letalskega koridorja. Ali še nismo dovolj žrtvovali?

4. V vseh razvojnih aktih Občine Braslovče je turizem postavljen na prvo mesto zaradi gradu Žovnek, ki je rodbinska hiša knezov Celjskih, braslovške cerkve Marijinega Vnebovzetja, kot ene najstarejših cerkva na Slovenskem, vrste ribnikov in jezer ter še vrste drugih značilnosti občine. Umestitev hitre ceste bi preprečevala obisk teh kulturnih in naravnih znamenitosti, saj bi bila cesta tranzitna.

5. Nihče ni pomislil na divje živali. Preko doline poteka več poti, po katerih se selijo divje živali iz zahodnih območij občine v vzhodna območja ob Savinji in nazaj. Živali se bodo v vsakem primeru držale tisočletnih poti in s tem ogrožale promet, povzročale prometne nesreče in velike škode (Na to temo je bilo že veliko napisanega). Podhodi ničesar ne rešijo, saj živali ni mogoče na silo v nekaj prisiliti.

6. Nikjer ni nakazane rešitve za primer, če bi reka Savinja pod Letušem prestopila bregove. Tak primer je bil že nekajkrat. V tem primeru bi nasip, po katerem bi potekala predvidena hitra cesta, predstavljal oviro, da se reke vrne v svojo strugo. Poplavno ogrožene bi takoj bile vasi Zgornje Gorče, vzhodni del Braslovč, Rakovelj, Spodnjih Gorč in Glinj, v celoti vasi Poljče in Zakl. Na koncu pa bi bila v celoti poplavljena avtocesta Ljubljana - Maribor na relaciji cestninska postaja Vransko do mostu preko reke Savinje, saj je ta pod nivojem Savinjske doline. To bi bila najhujša katastrofa, o kateri je bolje, da niti ne razmišljamo.

7. Nedvomno ni namen načrtovalcev poslabšati življenje občanov Občine Braslovče, vendar se sprašujemo, kako bodo skoraj osem metrov visoki nadvozi (teh naj bi bilo kar šest) kvarili naravno okolje in estetski videz pokrajine, ki je pred leti prejelo laskav naziv »Najlepša evropska vas«.

8. Gledano iz vidika preteklosti predvidena hitra cesta odstopa od vseh zgodovinskih načel. Takrat so ceste povezovale. »Jantarska cesta«, ki je povezovala evropski sever (nordijske pokrajine) z evropskim jugom (Grčijo) je potekala tudi skozi območje sedanje Občine Braslovče, vendar po obrobju doline. Rimska cesta Celeia – Emona je prav tako prečkala območje sedanje občine Braslovče, a tudi takrat po robu. Tudi avstrijska »bela cesta« Dunaj – Ljubljana se je držala robov. Vse prej navedene ceste so povezovale in niso posegale v lepote pokrajine.

Šele najnovejši čas je grobo posegel v pokrajino, saj je že AC Maribor – Ljubljana zarezala globoko rano v pokrajino in Občino Braslovče razdelila na južni in severni del, ki sta med seboj povezana samo preko nadvozov. Sedaj grozi ponovno deljenje (rezanje). Severni del bi, ne samo s cesto, ampak tudi z okoli 150 cm visokim nasipom, na katerem naj bi bila cesta, razdelili na dva dela, ki ju bi povezovali le z nenormalno visokimi neestetskimi nadvozi. Že tako majhna občina, bi bila v svojem nižinskem delu razrezana kar na tri dele, kar pomeni razdruževanje, in ne povezovanje, ker naj bi ceste od davne preteklosti dalje delale.

9. Nikjer ne zasledimo niti ene možnosti napredka.

Prilagamo:

Izjavo za javnost

Podpise občanov

Vodja odbora civilne iniciative

Janko Perger

No comments: