An exclamation point in a Red Circle (Photo credit: Wikipedia) |
CIB Braslovče je ob dokazovanju o neprimernosti trase F2-2 prejel
vabilo MOP-a z namenom, da nas seznanijo z terminskim planom sprejema DPN za
traso F2-2, kar je najmanj nespodobno.
Pričakovali smo vabilo na strokovno razpravo o vseh trasah, zato CIB Braslovče in občina Braslovče podajata kronologijo dogodkov ob umeščanju severnega dela 3. RO in utemeljeno zahtevo po opustitvi F2-2 in uveljavitvi F3b:
Pričakovali smo vabilo na strokovno razpravo o vseh trasah, zato CIB Braslovče in občina Braslovče podajata kronologijo dogodkov ob umeščanju severnega dela 3. RO in utemeljeno zahtevo po opustitvi F2-2 in uveljavitvi F3b:
Kronologija umeščanja HC 3RO Velenje - A1:
- Leta 2007 je interdisciplinarna projektna skupina 12 strokovnjakov v Projektu celovitega razvoja območja 3. RO od Velenja do avtoceste A1 predlagala traso Velenje- Gotovlje.
- 2007 MOP za DARS pri podjetju URBIS naroči drugo študijo, to je Študijo variant s predlogom najustreznejše variantne rešitve za gradnjo državne ceste od AC A1 do meje z Avstrijo. Samo dva t.i. imenovana strokovnjaka URBISA na podlagi ohlapnih opisnih meril določita traso F2 za najbolj ustrezno in to za samo 2 točki (od skupnih 114 točk) bolje kot druge trase. Strokovni recenzenti (Lipar, Gunde, Lamovšek, Romih, Crnek) so za DARS opravili recenzije za izbor optimalne variante tras 3. RO, vendar MOP nikoli ni obravnaval niti upošteval pripomb v recenzijah.
- Septembra 2007 se Ministrstvo za kmetijstvo (MKGP) (Iztok Jarc) do variante trase F2 od Velenja do AC A1 pri Šentrupertu opredeli negativno in hkrati opozori na napake Okoljskega poročila pri obravnavi kmetijskih zemljišč.
- Marca 2008 CIB Braslovče v brošuri 3.RO: Analiza vrednotenja tras pokaže na zavajanje pri izboru najbolj optimalnih tras in pokaže, da je opisno vrednotenje neprimerno in da so zakonske podlage za vrednotenje ob umeščanju infrastrukturnih projektov, sramotno zastarele in neprimerljive z evropsko zakonodajo. Ekipa MOP-a, ki usmerja umeščanje ne upošteva evropskih izkušenj.
- 12.9.2008 vlada na predlog MKGP zavrne začetek priprave DPN za F2.
- 15.9.2008 na korespondenčni seji v Velenju Vlada RS sprejme sklep o pripravi DPN-ja po trasi F2.
- V letu 2009 na osnovi pritiska CIB in drugih MOP objavi optimizirano varianto F2-2, ki pa še vedno poteka po najboljši kmetijski zemlji in traso bistveno podraži.
- Decembra 2010 je MOP v postopku izdaje mnenja o ustreznosti okoljskega poročila zaprosilo MKGP (Dejan Židan) za izdajo mnenja. V tem postopku MKGP ni izdalo pozitivnega mnenja, ampak je MOP zaprosilo za dodatne podatke ter za razjasnitev situacije v zvezi z različnimi podatki glede zasedbe kmetijskih zemljišč. Na sestanku, ki je bil 5.4.2011, je bilo dokazano da se na trasi F2-2 namesto prikazanih 20 Ha uniči preko 100 Ha najboljše kmetijske zemlje tudi zato MKGP ponovno ne da pozitivnega mnenja na okoljsko poročilo. MKGP zahteva, da medresorska evalvacijska skupina strokovnjakov prouči dejstva o umeščanju trase od Velenja do AC A1, ministrstva se zavežejo, da bodo spoštovala mnenje.
- V letu 2011 medresorska delovna skupina strokovnjakov za evalvacijo dosedanjih postopkov pri prostorskem umeščanju HC 3.RO od AC A1 do Velenja oceni, da je načrtovanje in izvedba katerekoli od variant nove cestne povezave med AC A1 in Velenjem, upoštevajoč razpoložljivost podatkov posameznih sektorjev vprašljiva in ocenjuje, da bi bilo bolj smiselno in racionalno usmeriti pozornost na razvoj in modernizacijo obstoječe ceste. Ker je metodologija vrednotenja vplivov, kot jo določa Uredba o okoljskem poročilu in podrobnejšem pristopu celovite presoje vplivov na okolje (Ur. L. RS, št. 73/05) za področje ocenjevanja vpliva na kmetijska zemljišča neprimerna in omogoča različne interpretacije glede uvrstitve posamezne variante v velikostni razred vpliva, varianta F2-2 okoljsko ni sprejemljiva. Pristojna resorja (kmetijstvo, okolje) morata takoj pristopiti k pripravi metodologije za vrednotenje posegov na kmetijska zemljišča , ki bo določalo tudi kriterije glede nesprejemljivosti posegov v kmetijska zemljišča.
- 19.3.2013 vlada (JJ) na 55 seji, na podlagi dejstev, s sklepom ustavi pripravo DPN-ja za varianto trase F2-2 in obravnavo usmeri v koridor obstoječe ceste Velenje Arja vas kot priporoča medresorska delovna skupina.
- 23.5.2013 vlada (AB) na 10 seji sprejme sklep o pripravi DPN-ja za traso od Velenja do AC A1 pri Podlogu po trasi F3b.
- Julija 2013 (z dopolnitvijo feb 2014) podjetje PNZ na osnovi naročila DARS-a pripravi študijo: Novelacija prometnega modela za celotno vplivno območje poteka 3. RO od Avstrije do AC A1. Ta študija pokaže, da je trasa F3b cenejša, ne uniči veliko kmetijske zemlje, traso je možno z omilitvenimi ukrepi umestiti v prostor. Študija pokaže na napake in zavajanja v URBIS-ovem projektu izbora optimalne trase. Iz pripomb na elaborat in iz pozivov na dopolnitev je razvidno da sta višja svetovalka Irena Oven in sekretarka Lenča Šolar ob podpori Barbare Radovan pod patronatom DRI-ja tendenciozno usmerjali študijo in od projektantske hiše PNZ zahtevale in diktirale takšne dopolnitve, da bi trasa F3b padla. Eminenca iz fakultete se sprašuje, kdo je dal uradnikom na MOP-u pooblastilo, da mimo stroke odločajo o umestitvi v prostor?
- MOP po občinah razpiše javno obravnavo DPN-ja za traso F3b in jo tik pred obravnavo prekliče brez utemeljitve z navedbo, da bo kasneje javljen nov datum. Novega datuma nikoli ni bilo.
- V letih 2013/2014 cvet strokovnjakov s področja cesto gradnje izdela in na MOP pošlje študiji: Pregled prednosti in slabosti variant 3. RO od Velenja do AC A1 in Ocena investicijskih vrednosti variant 3. RO na istem odseku. Obe študiji jasno pokažeta, da je trasa F3b optimizirana najboljši in najcenejši izbor blizu smeri Velenje-Celje, kjer je in bo ostal, zaradi delovnih migracij, največji promet. Traso je z večjimi omilitvenimi ukrepi možno umestiti v prostor, kar v mnenju potrdi ZRSVN.
- 11.11.2014 župan Velenja skliče delovno srečanje, na katerega povabi ministra za infrastrukturo in ministrico za okolje in prostor in ju ob pomoči preverjene ekipe iz MOP-a zavede, da sta začela zagovarjati že dokazano slabo in nekajkrat ovrženo traso F2-2.
- Marca 2015, zopet na izredni seji vlade, se sprejme sklep o končanju priprave DPN-ja po trasi F3b in o ponovnem vračanju priprave DPN-a po že ovrženi trasi F2-2, ne da bi bilo prej karkoli izpolnjeno, kar so zahtevali in pogojevali kmetijski ministri, medresorska delovna skupina, recenzenti, CIB in drugi in ne da bi jim bile predstavljene zadnje strokovne študije.
CIB in občina Braslovče zahtevata:
- Upoštevanje: izsledkov uradnih vrednotenj iz l 2013/14, vseh študij in recenzij, upoštevanje dejansko uničenih kmetijskih površin ter izpolnitev zahtev in stališč treh kmetijskih ministrov in medresorske delovne skupine za evalvacijo dosedanjih postopkov pri prostorskem umeščanju HC 3RO,
- upoštevanje zadnjih izsledkov prometnih študij, ki jih je PNZ pripravil za DARS;
- da se MOP glede izbora najbolj optimalne trase neha sklicevati na vrednotenje URBISA iz l.2007, ker se je v naknadnih študijah dokazalo kup napak in netočnosti.
- upoštevanje sklepa občinskega sveta Braslovč, da ne dovoli umestiti HC po trasi F2-2
- upoštevanje Novelacije prometnega modela za celotno vplivno območje poteka 3. RO (PNZ julij 2013 z dopolnitvijo februar 2014).
Ne dovolimo, da se ponovno uporabi taktika izsiljevanja in
zavajanja kot se je to zgodilo pri TEŠ 6.
- Ob dokazanem dejstvih,
- da se HC ne bo zmožna sama odplačevati;
- da je javno zasebno financiranje nerealno;
- da se kvota evropskih sredstev drastično niža;
- da je Slovenija finančno izčrpana;
- ne dovolimo izgradnje po dokazano dražji in dokazano slabši trasi.
Ne dovolimo stalnega izsiljevanja sklepov vlade na izrednih sejah.
To so znane metode velenjskega lobija.
Ali TEŠ 6 ni bil dovolj poučen?
Ljubljana 19.05.2015 CIB Braslovče in župan občine Braslovče
Branimir Strojanšek
Kdor podpira CI Braslovče, naj pritisne gumb Podpiram.
Kdor podpira CI Braslovče, naj pritisne gumb Podpiram.
No comments:
Post a Comment