Friday 1 April 2011

Kaj nas železnica nauči o političnih odločitvah

Izgradnja hitre ceste po politično zlobirani trasi (Velenje - Šentrupert) je prav takšna napaka, kot je bila ukinitev železniške proge med Velenjem in Slovenj Gradcem.

Železnica Lavanttalbahn je potekala neprekinjeno med mestoma Zeltweg (Avstrija) in Celje. Več o železnici v nemščini na http://de.wikipedia.org/wiki/Lavanttalbahn


Leta 1891 je bila zgrajena tudi lokalna železnica Celje-Velenje z odcepom Pesje-Šaklje (premogovnik) in sicer v sklopu Štajerskih deželnih železnic ("Steiermärkische Landesbahnen" StmLB) kot del predvidene transverzalne zveze Knittelfeld (omrežje KkStb, prej KRB)-Dravograd-Celje-Zaprešič
Leta 1899 je bila zgrajena še mislinjska proga od Velenja do Dravograda 
Leta 1968 je bila proga Velenje-Otiški Vrh ukinjena.

Med starejšimi je dolgo veljalo, da je bila ukinjena zaradi političnih odločitev. In kolikor mi je znano, so takrat delavce, ki so odstranjevali tire morali varovati takratni miličniki, kajti med domačini ni bilo podpore in niso bili najbolj navdušeni, da se jim ukinja ta proga.


Brate navaja v svoji knjigi "Zadnje parne knjige na Slovenskem", da so bila šestdeseta leta čas, ko se je država "trudila" narediti železnico rentabilno in prvi korak je bil ukinitev "nerentabilnih" lokalnih prog. Smo pa Slovenci sami (takratna republiška direkcija v LJ; Brate navaja celo ime odgovornega človeka) določili proge za ukinitev. Zadeve so šle tako daleč, da je takratna JLA zahtevala, da se tiri določenih prog, predvidenih za ukinitev, ohranijo (jasno, vojska je imela svoje strateške poglede na železnico). Temu se imamo zahvaliti, da še obstajajo tiri do Radgone, Straže, Naklega in Kočevja.

Kliknite na gumb Podpiram, če podpirate pametno izbrano traso hitre ceste.
Enhanced by Zemanta

No comments: