Saturday, 2 February 2013

Komentar CIB glede predloga zgornje savinjskih županov o vrnitvi trase 3. RO na varianto F2-2

Velenje castle (Velenje, Slovenia) with castle...
Velenje castle (Velenje, Slovenia) with castle walls (Photo credit: Wikipedia)
V Civilni iniciativi Braslovče (CIB) z zanimanjem spremljamo nenadno ukinitev in manevre v zvezi s predlagano varianto Velenje – Podlog (F3b) in pozive nekaterih zgornje savinjskih županov in predvsem pa župana Velenja, da naj Ministrstvo za infrastrukturo in prostor vrne potek trase 3. razvojne osi na strokovno neustrezno in škodljivo opuščeno varianto, to je Velenje – Šentrupert (F2- 2). Izjave v medijih zadnje tedne lahko označimo kot namerno zavajanje, saj morebiten izbor variante F2-2 še vedno 'ponujajo' kot »strokovno najustreznejša varianta«, čeprav je ravno stroka z izračuni dokazala, da bi varianta F2-2 pomenila nesprejemljivo izgubo okoli 120 ha od tega 80 ha najboljših kmetijskih zemljišč v Savinjski dolini. Uničenje urejenih, strnjenih, namakanih hmeljišč in njiv, za ureditve katerih je država investira velika sredstva, so škodljiv in nedopusten poseg, še posebej s stališča dolgoročne prehranske varnosti. To je ugotovilo tako resorno ministrstvo kot celotna kmetijska stroka. Vsi podatki s katerimi v CIB dokazujemo neustreznost izbora variante F2-2 so pridobljeni s strani različnih strokovnih institucij in so preverljivi. Na podlagi teh podatkov smo primerjali varianto F2-2 in F3b (Velenje – Podlog):
  • F3b je za 2 km krajša od F2-2;
  • F3b ima nižje naklone (manj kot 5%, pri F2-2 presegajo 5%);
  • F3b je z enim predore (520m) (F2-2 ima 3 predore , s skupno dolžino 1200m);
  • F3b je z enim viaduktom (120m) (F2-2 jih ima 9 );
  • F3b uniči bistveno manj najboljših kmetijskih površin, ki niso namakane in so brez infrastrukture (hmeljišča) (F2-2 pomeni izgubo 80 ha najboljših kmetijskih zemljišč);
  • F3b ne posega na vodovarstvena območja in poteka ob zaščitenih območjih Ponikovskega krasa, ne preko kot se prikazuje;
  • Pri F3b ni prestavitve železniške proge (pri F2-2 je prestavljeno 1600 m proge);
  • predvsem pa je F3b najmanj 100 milijonov EUR cenejša od F2-2 (F3b 200 milijonov, F2-2 najmanj 300 mio).

Pomenljivo je, da mnoge izjave iz Velenja ponovno favorizirajo in zahtevajo F2-2 preko sredine braslovških polj, čeprav nova F3b poveže AC Celje-Ljubljana v Velenju na točno istem mestu (praktično dvorišče tovarne Gorenje) kot opuščena in dokazano škodljiva F2-2.

Pomenljivo je tudi, da ni komentarjev na članek v časopisju (Dnevnik, 23.09.2011) , ki je obravnaval nakupe zemljišč tudi na trasi F2-2, zato sprašujemo ali poskus vračanja na traso F2-2 skriva za nekatere pomemben razlog - kapitalizacijo vložkov v zemljišča.

Prepričani smo, da so vzhodne variante (na Podlog, Gotovlje ali Arjo vas) vse po vrsti ustreznejše, zato pozivamo odgovorne na Ministrstvu, da te variante ponovno ovrednotijo, po novih, od stroke potrjenih kriterijih. To pa je cilj, za katerega se je vseskozi zavzemala CIB.
Enhanced by Zemanta

No comments: