Image via Wikipedia
CIVILNA INICIATIVA BRASLOVČEp.p. 23
3314 Braslovče
Komisija za preprečevanje korupcije
Dunajska cesta 56
1000 Ljubljana
Opozorila na nepravilnosti na Ministrstvu za okolje in prostor
Mag. Heleno ŠOLAR, podsekretarka na Ministrstvu za okolje in prostor, Republika Slovenija, Direktorat za prostor, Dunajska 21, 1000 Ljubljana, je kot pri Projektu izbora najugodnejše variante hitre ceste od Velenja do obstoječe avtoceste Al projekta izgradnje cest 3. razvojne osi, severni del, zavestno zamolčala in dopustila nepravilno finančno ovrednotenje stroška pokritega vkopa hitre ceste mimo Velenja, kar je bistveno spremenilo izbor najbolj optimalne trase. V elaboratih je namreč zapisano, da je trasa F2 malenkost bolje ocenjena kot F6, vendar je razlika tako neznatna, da se ju lahko obravnava kot enakovredne, dopustila sprožitev postopka priprave Državnega Prostorskega Načrta za državno cesto na odseku 3. razvojne osi od Šentruperta v Savinjski dolini do Velenja, čeprav je bila v revizijah in v recenzijah Projekta izbora najbolj ugodne trase opozorjena, da varianta F2 krši Pravilnik o projektiranju cest, saj bo prej kot v dvajsetih letih potrebno na teritoriju, ki bi ga naj pokrivala hitre cesta, zgraditi dodatno štiripasovno cesto na relaciji Velenje-Arja vas.
Obrazložitev:
Po proučitvi razpoložljive dokumentacije gre namreč nedvoumno ugotoviti, da je izbor trase napačen, ter da je vrednotenje tras namensko prirejeno tako, da izpadejo ostale obravnavane variante malenkost slabše, kar pa ne drži, saj je strošek vkopa visok. Kljub pisnemu opozorilu z dne 29.02.2008 ter javnemu vprašanju v javni televizijski oddaji na velenjski kabelski televiziji, pa je osebno izjavila, da s tozadevno ugotovitvijo ni seznanjena.
Predmetni izbor trase z oznako oz. varianto F2 je v nasprotju z Pravilnikom o projektiranju cest v RS, kar je bilo ugotovljeno tudi z opravljenimi recenzijami in revizijami, ki sojo naročili predstavniki MOP-a in DARS.a.
Recenzent Anton Gunde je v recenziji jasno opozoril na neupoštevanje stroška vkopa.
Kljub gornjim ugotovitvam, je zaradi njenega ravnanja MOP vladi RS priporočil sprožitev postopka priprave Državnega Prostorskega Načrta za državno cesto na odseku 3. razvojne osi od Šentruperta v Savinjski dolini do Velenja ( DPN ).
V dodatno pojasnilo pa ovaditelj še navaja, da je bila podsekretarka ga. Helena Šolar s strani zastopnikov Civilne iniciative Braslovče pisno opozorjena, da so v projektu, s katerim so točkovali variante, zamolčali oz. namerno pozabili finančno ovrednotiti strošek pokritega vkopa hitre ceste mimo Velenja, kar bi v nasprotnem primeru, če bi to upoštevali, bistveno spremenilo izbor najbolj optimalne trase. V okviru javne televizijske oddaje v sredini leta 2009 je Šolarjeva na VTV (Velenjska kabelska televizija) na telefonsko vprašanje gledalca in člana Civilne iniciative Braslovče, in sicer zakaj niso upoštevali stroška pokritega vkopa, odgovorila, da s tem ni seznanjena, kar pa sploh ne drži in gre po mnenju ovaditelja za namerno zavajanje in prirejanje pravilnih podatkov. Prav tako je bila navedena podsekretarka kot uradna oseba pravočasno po pošti (poslano priporočeno) seznanjena s temi dejstvi. Tudi revizorji oz. recenzenti, ki so strokovno usposobljeni so na to dejstvo pravočasno opozorili.
Zgolj v vednost pa ovaditelj še dodaja, da je bila prav tako o vsem tem seznanjena tudi generalna direktorica Direktorata za prostor na MOP-u ga. Metko Černelč kot tudi Vlada Republike Slovenije, ki je sprožila postopek priprave DPN za tretjo razvojno os na odseku Velenje -Šentrupert po varianti F2, kljub temu da je Civilna iniciativa Braslovče vse zgoraj navedene opozorila, da se že sedaj ve, da je izbor te trase tudi v nasprotju z Pravilnikom o projektiranju cest, saj bo potrebno še prej kot v dvajsetih letih zgraditi dodatno štiripasovno cesto na teritoriju, ki bi ga naj ta odsek tretje razvojne osi pokrival oz prometno reševal. V pojasnitev ovaditelj še dodaja, da je MOP tudi neracionalno drobil tretjo razvojno os najprej na tri odseke - od meje z Avstrijo do avtoceste A1, od avtoceste A1 do avtoceste Ljubljana - Obrežje, od avtoceste Ljubljana - Obrežje do meje z Hrvaško, nakar pa so tri odseke še enkrat drobili, in sicer severni del tretje razvojne osi od meje z Avstrijo do Šentruperta so razdelili na štiri pododseke, pri čemer so vsa ta drobljenja zameglila celovito prometno rešitev poprečne povezave Slovenije in s tem nedvomno tudi izničili osnovno idejo tretje razvojne osi. Sumimo da gre za vpliv gradbenega lobija, saj imajo slednji interes, da se viša strošek za izdelavo študij, dokumentacije in da s tem pride do izbire trase, ki zahteva drage tehnične rešitve za gradnjo in kasnejše vzdrževanje. Prav tako je je popolnoma nerazumljivo, da je MOP v roku pol leta naročil in plačal kar dve študiji izbora tras. Nerazumljiva je aktivnost MOP-a, ki je študije naročal, pri nastanku obeh študij aktivno sodeloval potem pa je prvo študijo spravil v predal. Podobno je nerazumljiva aktivnost MOP-a, ki na drugo študijo izbora tras ni naročil recenzije, prav tako ni nikoli priporočil teh recenzij upošteval pri dopolnitvi projekta, in sicer preden je na osnovi izbora »optimalne trase« iz drugega projekta vladi priporočil sprožitev postopka priprave Državnega prostorskega načrta za državno cesto na odseku 3. razvojne osi od Šentruperta v Savinjski dolini do Velenja (DPN).
Braslovče, dne 25.7.2009
No comments:
Post a Comment